U pravilu se iza kobnih nesreća skriva brzina
Na sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije Jure Jurković iz PU primorsko-goranske ponudio je Izvješće o stanju sigurnosti u cestovnom prometu na području Primorsko-goranske županije za prvih pet mjeseci 2023. godine.
Ove godine je život na prometnicama, do kraja svibnja, izgubilo šestero sudionika u prometu. U istom periodu lani, izgubljena su četiri života. Jurković je dodao da treba pažljivo donositi zaključke. Naime, lanjska godina koja ostaje zapamćena po najmanjem broju poginulih u povijesti na području Primorsko-goranske županije, teško će se ponoviti. Naime, u kompletnoj 2022. godini izgubljeno je 12 života.
Broj teških tjelesnih ozljeda povećan je za 12 posto. Znatan je porast broja lakših tjelesnih ozljeda. Ove godine 304, lani u istom periodu 217. Što se krije iza povećanja? Između ostalog, sudionici se više javljaju nakon prometnih nesreća na hitnu pomoć, smatra Jurković.
U izvješću je istaknuto da su glavni “krivci” za nesreće alkohol, brzina, pojas i mobitel. Ove godine za 30 posto je povećan broj prekršaja zbog brzine, koja je glavni uzročnik prometnih nesreća. Broj prekršaja iza kojih se skriva alkohol je pao za 15 posto. Ista je situacija s pojasom dok je broj prekršaja zbog mobitela pao za tri posto.
Posebno je problematično stradavanje motociklista i mopedista. Od šestero poginulih trojica su motociklisti. U istom periodu lani smrtno je stradao jedan motociklist. Jurković je istaknuo da je nužno sagledati nastanak prometne nesreće odnosno grešku koja je prethodila nesreći. U pravilu se iza kobnih nesreća skriva brzina.
Jurković se osvrnuo na dvije prometne nesreće u kojima su život izgubili motociklisti. Obje su se dogodile na autocesti. Jedna na riječkoj zaobilaznici, druga na dionici čvor Hreljin – čvor Sveti Kuzam. U drugoj nesreći motociklist udara u vozilo ispred sebe. Iz tko zna kojih razloga “zalijeće” se u vozilo koje se kreće dosta velikom brzinom. Koliko je moguće prevenirati takvu nesreću, pita se Jurković. Koliko god se poduzimaju mjere, ne može se reći da će biti učinkovite, da će smanjiti broj nesreća, da će se stradavanje zaustaviti. Najbolji primjer za to je smrt motociklista na dionici Hreljin – Sveti Kuzam.
Jurković se osvrnuo na sve češće nalete na divljač. Lani 600 naleta na divljač, a u prvih pet mjeseci ove godine 242. Očito novi prometni problem.