AktualnostiIzvještajiProbijena već četiri kilometra druge cijevi tunela Učka

prije 2 godine8363 min

Proboj tunela očekuje se u lipnju ove godine, a puštanje u promet sredinom 2024.

Na Županijskom savjetu za sigurnost prometa na cestama direktor Bina – lstra upravljanje i održavanje d.o.o. Christian Santaleza u izvješću se osvrnuo na 2022. godinu. Bina – lstra je nadležna za upravljanje i održavanje 141 kilometra lstarskog Y koji se sastoji od autoceste A9 dužine 77 kilometara, od Umaga do Pule i autoceste u fazi izgradnje, A8/B8 dužine 64 kilometra, od Kanfanara do Matulja. Autocesta A9 je u punom profilu puštena u promet u lipnju 2011. godine.
Autocesta A8/B8 od Kanfanara do čvora Rogovići (18 kilometara) u punom je profilu od listopada 2011. Dionica od čvora Rogovići do čvora Cerovlje u punom profilu puštena je u promet u studenom 2020. godine, a tijekom 2021. godine u punom profilu puštene su dionice od čvora Cerovlje do nedavno otvorenog čvora Vranja.

U tijeku je izgradnja druge cijevi tunela Učka, ukupne dužine 5.634 metara, kao i priprema za dupliranje u puni profil autoceste dionice od tunela Učka do čvora Matulji. Izgradnji druge cijevi tunela Učka započela je krajem 2020. godine, a proboj tunela očekuje se u lipnju 2023. godine, nakon čega slijedi izgradnja betonske obloge tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje. Slijedi opsežan program opremanja najsuvremenijom tunelskom opremom za sigurno prometovanje. Opremanje, testiranje te puštanje u promet očekuje se do polovice 2024. godine.

Radi ubrzanog tempa gradnje tunel se probija istovremeno s obje strane. Probijeno je oko četiri kilometra tunela, 2.300 metara s istarske i 1.700 metara s kvarnerske strane. U Primorsko-goransku županiju spada dionica tunel Učka – Matulji, duljine 11 kilometara.

Tijekom 2022. godine na dionici tunel Učka – čvor Matulji ukupno se dogodilo 33 prometnih nezgoda, od čega 31 s materijalnom štetom te dvije s poginulim osobama kada je vozilo prešlo u suprotni prometni trak te se sudarilo s nadolazećim vozilom.