AktualnostiRijeka među gradovima koji su najbolje prihvatili e-romobile Bolta

prije 4 godine87811 min

Anto RAVLIĆ

Od 16 do 19 sati prepoznatljivi električni romobili Bolta najčešće voze u smjeru rezidencijalnih naselja, dok se tijekom večeri i u vrijeme ručka većina vožnji romobilima događa oko centra grada i poslovnih zona

Anto RAVLIĆ

Bolt, vodeća europska platforma za pružanje usluge prijevoza na zahtjev, stigao je sredinom siječnja u Rijeku te započeo polugodišnji pilot projekt iznajmljivanja električnih romobila u partnerstvu s Gradom Rijekom. Električni automobili sve su popularniji. Osim brzine, adut je jednostavnost korištenja. Preko Boltove mobilne aplikacije otključa se električni romobil na jednoj od deset lokacija u centru i možete krenuti. S romobilom koji ima punu bateriju može se preći 30 kilometara. Tijekom pilot projekta cijena korištenja je 75 lipa po minuti vožnje, što je najniža cijena od svih gradova gdje je stigao Bolt. Tako se Rijeka svrstala među 40 gradova u 15 država u koje su stigli Boltovi romobili. Treba li uopće nabrajati prednosti automobila? Alternativa automobilima za kraća putovanja, posebno u gradovima zagušenim prometom. Korištenje romobila smanjuje broj automobila na prometnicama, smanjuje gužve i zagađenje okoliša.

Vožnje do tri kilometra

U Rijeci se koristi romobil dizajniran i proizveden unutar Bolta za potrebe učestalog najma. Brzina romobila je do 20 km/h, a na određenim posebnim područjima, kao što su Korzo i dio Rive, brzina je ograničena do 10 km/h. Za početak će se rasporediti 200 romobila koji će biti smješteni u središtu Rijeke na deset lokacija, prometnim žarištima i frekventnim lokacijama kao što su Sušački most, Autobusna stanica Fiumara, Jadranski trg, Žabica, Željeznički kolodvor, HNK Rijeka, Robna kuća Rijeka, Dvorana Mladosti, Studentsko naselje IGK te Sveučilišni kampus. Bolt će, u skladu s potrebama, povećati broj romobila koji imaju ugrađen GPS uređaj. Time se dobivaju podaci gdje se romobili preuzimaju i ostavljaju. Svako jutro Bolt postavlja romobile na početne lokacije, a do jutra su romobili dezinficirani.

Direktor Bolta u Hrvatskoj Tomislav Lukačević objasnio je motive dolaska u Rijeku.
– Naša misija u Boltu je omogućiti ljudima brže i jednostavnije kretanje gradom. Primijetili smo da imamo dosta vožnji u Rijeci do tri kilometra, što Rijeku čini idealnim gradom za putovanja romobilom. Na ovaj način rješavamo dva problema: smanjujemo broj vožnji automobilom te štedimo vrijeme i novac naših korisnika.

Operativni menadžer za romobile u Boltu Hrvatska Ivan Begović

Operativni menadžer za romobile u Boltu Hrvatska Ivan Begović osvrnuo se na dolazak u Rijeku.
– Bolt na globalnoj razini ima velike planove što se tiče mikromobilnosti, s ulaganjem od preko 150 milijuna eura u narednom periodu, što uključuje i plan uvođenja usluga najma električnih romobila u preko 100 gradova diljem Europe. Vjerujemo da će pilot projekt pokazati sve prednosti ovog načina prijevoza te da će i ostali gradovi to prepoznati i u suradnji s nama uvesti ovu modernu i ekološki osviještenu uslugu.

Uskoro edukacije

Kako su Riječani prihvatili električne romobile Bolta?
– Točne podatke o korištenju romobila u proteklom periodu ne možemo podijeliti, ali ako usporedimo grad Rijeku sa drugim gradovima u kojima su aktivni Bolt romobili, vidimo da je Rijeka pri samom vrhu po broju korištenja romobila, te se pokazala kao jedan od boljih gradova po tom pitanju. Vrlo smo sretni što su Riječani ovu uslugu tako dobro prihvatili i nadamo se da će biti još popularnija s dolaskom ljepšeg vremena koje nas očekuje u narednim mjesecima. Primjećujemo da se korisnici voze najčešće tijekom tjedna u vremenu između 16 i 19 sati, u smjeru rezidencijalnih naselja, dok se tijekom večeri i u vrijeme ručka većina vožnji događa oko centra grada i poslovnih zona. Bolt se kontinuirano razvija i raste te uvodi novosti s kojima dodatno proširuje raspon usluga koje nudi u Hrvatskoj, a sve s ciljem osiguravanja jednostavnijeg, bržeg i pouzdanijeg javnog prijevoza. Nastavno tome, Bolt planira uvesti najam električnih romobila i u drugim gradovima u Hrvatskoj, ali za sad ne možemo komunicirati konkretne gradove i termine. Zanimljiv podatak, uzevši u obzir turistički karakter grada Rijeke, je da imamo veliki broj korisnika električnih romobila u zemljama čiji stanovnici često posjećuju Hrvatsku u turističke svrhe, kao što su Češka, Slovačka i Poljska.

Vidimo da je Rijeka pri samom vrhu po broju korištenja romobila, te se pokazala kao jedan od boljih gradova po tom pitanju – Begović

Sigurnost na cesti, kako za korisnike naših romobila, tako i drugih sudionika u prometu, nam je iznimno važna te smo zbog toga odlučili u ožujku organizirati edukativna događanja u suradnji s Hrvatskom udrugom vozača električnih romobila (HUVER) o sigurnom korištenju romobila kako bismo do početka ljetne sezone utvrdili najbolje prakse za korištenje romobila.

Zanimljiva pitanja

Evo jednog od zanimljivog pitanja na koje je Bolt sam ponudio odgovor: Zašto ne mogu pronaći romobil kasno navečer?
“Odgovor je jednostavan – prikupili smo ih i odvezli na punjenje i održavanje. Kada se vraćaš sa zabave na kojoj si konzumirao alkohol i poželiš se provozati s romobilom, molim te pričekaj drugu priliku. Isto kao i kad se voziš s biciklom, za upravljanje romobilom trebaš biti trijezan. U suprotnom možeš ozlijediti sebe ili druge te riskiraš kaznu zbog kršenja prometnih propisa”
I još jedno često pitanje. Gdje parkirati romobil kada poželim završiti vožnju?
“Romobil uvijek parkiraj na ulici na način da ne ometa druge sudionike u prometu, ako je moguće parkiraj ga pokraj stalka za bicikle”
I jedno upozorenje.
“Kada pogledaš kartu u Bolt aplikaciji primijetiti ćeš da je dio karte obojan u crvenu boju. To je takozvana zabranjena zona. U crvenoj zoni ćeš se i dalje moći voziti s romobilom, ali ako odlučiš završiti vožnju u toj zoni naplatiti će ti se naknada za parkiranje od 300 kuna.”