AktualnostiPrometna infrastrukturaIzgradnja druge cijevi tunela Učka dobro napreduje, obje cijevi u prometu 2024.

prije 2 mjeseca496 min

Ministar Butković obišao je gradilište, dva kilometra tunela već je iskopano

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u pratnji predstavnika Bina Istre, koncesionara na Istarskom ipsilonu te predstavnika regionalne i lokalne vlasti s područja Primorsko-goranske i Istarske županije, obišao je radove na izgradnji druge cijevi tunela Učka.
– Radovi idu jako dobro. U ovom trenutku je preko dva kilometra tunela iskopano i očekujemo kroz godinu dana spajanje, odnosno, probijanje tunela u cijelosti, rekao je ministar pojasnivši kako će se do kraja slijedeće godine u promet pustiti taj dio dvotračne ceste, pri tome se zahvalio Bina Istri i svima koji su sudjelovali u realizaciji, rekao je ministar, jednog od najbitnijih infrastrukturnih projekata.

Podsjetimo, izgradnja druge cijevi tunela Učka dio je projekta Dopuna na puni profil dionica Vranja – Tunel Učka (portal Kvarner) u okviru kojeg će se izgraditi 8 kilometara dionice, uključujući drugi trak od čvora Vranja do tunela Učka / Portal Kvarner i drugu cijev tunela Učka (5,63 kilometara). Druga cijev tunela Učka svečano je probijena u prosincu 2020. godine, a uz te radove, istovremeno se odvijaju radovi na novom čvoru Vranja gdje je započela izgradnja vijadukta Zrinšćak te novog nadvožnjaka u okviru buduće petlje Vranja.
– Mi nastavljamo dalje, nakon potpisanog Memoranduma o razumijevanju i svih potrebnih pripremnih faza da se završi u cijelosti Istarski ipsilon, a to znači do Matulja, uključujući i vijadukt Limska draga i Mirna. Očekujemo da će do kraja ove godine sve proceduralne stvari biti gotove i onda bi početkom slijedeće godine krenuli radovi na završetku cijelog Projekta, zadnje 2B2 faze i 2B3 faze, dodao je ministar Butković te zaključio kako će se realizacijom ovog projekta kompletno Istarski ipsilon, Istru integrirati u prometni sustav Republike Hrvatske.

Na stanje radova na gradilištu te daljnju dinamiku projekta osvrnuo se i generalni direktor Bina Istre Dario Silić.
– Ideja je da promet u jednom trenutku prebacimo u novu cijev, da renoviramo postojeću tunelsku cijev te da nakon ljeta 2024. pustimo u promet obje cijevi tunela Učka.
Silić se dotaknuo i izazova koje imaju s inflacijom, divljanjem cijena pa i radnom snagom no, rekao je kako, unatoč tome, gradilište nije stalo niti jedan dan.
– U sljedećem razdoblju cilj nam je izgraditi još dvije trake od oko 10 kilometara do Matulja te vijadukte Mirna i Limska Draga. Na taj način imat ćemo Istarski ipsilon u potpunosti u punom profilu, rekao je Silić.
Nakon obilaska radova održano je i potpisivanje Sporazuma vezano uz spojnu cestu Dobreć – PUO Kvarner, između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Opatije, općina Lovran i Mošćenička Draga, Županijske uprave za ceste te Bina Istre. Riječ je o sporazumu koji definira izgradnju budućeg čvora Dobreć, koji će ujedno biti spoj na budući Istarski ipsilon, kao i da se u vrijeme izgradnje tog čvora može koristiti postojeća cesta, a s druge strane, da se sagradi buduća cesta koja bi bila u nadležnosti ŽUC-a i spajala bi čvor Dobreć sa Lovranom.

Potpisivanje sporazuma