AktualnostiIzvještajiU Županiji na prvom tehničkom pregledu padne 17 posto vozila

prije 8 mjeseci4326 min

Najčešći razlog su neispravna svjetla i žmigavci (24 posto) i kočnice (22 posto)

Izvještaj o tehničkim pregledima vozila u Primorsko-goranskoj županiji navodi da je u 11 stanica za tehnički pregled lani obavljeno 180 tisuća tehničkih pregleda. Na osobne automobile otpada 140 tisuća pregleda. U prosjeku se u županiji dnevno obavi 500 tehničkih pregleda.
Prosječna starost vozila u Hrvatskoj iznosi 14,7 godina, a prosječna starost osobnih automobila 13,4 godina. Obzirom na starost vozila, jasno je da je tehničku ispravnost nužno redovito i kvalitetno provjeravati. Udio neispravnih vozila na tehničkom pregledu dostiže 17 posto u Primorsko-goranskoj županiji. Na razini države postotak ide ka 18 posto. Najčešće neispravnosti po pojedinim sklopovima na vozilu i dijelovima unutar pojedinih sklopova na kojima se greške najčešće uočavaju su uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (24 posto), kočnice (22 posto), karoserija (15 posto)… Riječ je o nedostacima koji mogu biti izravni uzroci prometnih nesreća, navodi se u izvještaju koji je za sjednicu Savjeta pripremio član Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama i tajnik Autokluba Rijeka dr. Mile Perić.

Porezima motivirati kupnju novih vozila

Obzirom da vozila dolaze “pripremljenija” od strane vlasnika na redovne tehničke preglede u odnosu na njihovu tehničku ispravnost tijekom svakodnevne eksploatacije, relevantno je proučiti rezultate dobivene tijekom provođenja akcije Dani tehničke ispravnosti vozila. Kao i prethodnih godina, rezultati ovogodišnje akcije i dalje ukazuju na značajnu razliku između utvrđenog udjela tehnički neispravnih vozila (33 posto) u odnosu na prosječnu statističku vrijednost istog pokazatelja o obavljenim redovnim tehničkim pregledima vozila (gotovo 18 posto). Dakle, moglo bi se zaključiti da svakodnevno na prometnicama susrećemo vozila koja su manje ispravna no što pokazuju redovni tehnički pregledi odnosno da akcija daje objektivniju sliku stanja našeg voznog parka u uvjetima kada vozila nisu posebno pripremljena za kontrolu.
S obzirom na visoku prosječnu starosti voznog parka, velik prosječan broj prijeđenih kilometara i posljedično visok postotak tehnički neispravnih vozila, možemo zaključiti da je potrebno, više nego ikad, usredotočiti se na kvalitetno obavljanje tehničkih pregleda prema ujednačenim kriterijima. Analizirajući prikazane podatke može se zaključiti da isti upućuju ozbiljnu poruku kako je pitanje kvalitetnog i redovnog održavanja vidljivo eksploatiranih vozila visoke starosti ključno za njihovo sigurno sudjelovanje u prometu na cestama. Detaljno propisani i strogo provođeni tehnički pregledi vozila su nužni kako bi spriječili prometovanje tehnički neispravnim vozilima i na taj način otklonili mogućnost događanja prometne nesreće uvjetovane tehničkom neispravnošću vozila. Također, potrebno je s jedne strane osmisliti paket značajnijih mjera poreznih oslobođenja i poticaja za kupnju novih vozila kako bi se građane motiviralo na kupnju istih, a s druge strane povećati namete za starija vozila.

Pregledi na cesti

Lani je u 78 akcija tehničkog pregleda vozila na cesti pregledano 275 vozila. Neispravnosti su utvrđene na čak 231 vozilu. U kategoriji M1 (motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju još najviše 8 sjedišta) pregledana su 54 vozila, čak 39 je bilo neispravno. U kategoriji N1 (motorna vozila za prijevoz tereta čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona) pregledano je 97 vozila. čak 86 je neispravno. Ništa bolja statistika nije niti u kategoriji teretnih vozila od 3,5 do 12 tona te u kategoriji teretnih vozila preko 12 tona. Od 80 vozila neispravno je 66. Najgora situacija je kod priključnih vozila preko 12 tona. Od 37 vozilo čak je 35 neispravnih.