AktualnostiPrometPrometna infrastrukturaSigurnost prometaVozači znaju polomiti polubranike jer žele proletjeti prije vlaka

prije 2 godine3514 min

Kad se polubranik počne spuštati vozači se zalete automobilom i dolazi do lomova

Članovi Savjeta za sigurnost prometa mogli su čuti izvješće o cestovno-željezničkim prijelazima u Primorsko-goranskoj županiji s aspekta sigurnosti koji je podnijela Gordana Lipovac iz HŽ infrastrukture.

U uvodu nekoliko osnovnih informacija. Duljina mreže željezničkih pruga na području Hrvatske iznosi gotovo 2.900 kilometara, od čega na Primorsko-goransku županiju otpada 160 kilometara odnosno gotovo šest posto. Na području Primorsko-goranske županije postoje 53 prijelaza. Na svaka tri kilometra pruge u županiji dolazi jedan prijelaz dok u Hrvatskoj prijelaz dolazi na svaka dva kilometra pruge. Moglo bi se reći da su željeznički prijelazi u Primorsko-goranskoj županiji sigurniji i opremljeniji. Naime, 47 posto prijelaza opremljeno je svjetlozvukom i polubranikom dok je u Hrvatskoj takvom opremom pokriveno 25 posto željezničkih prijelaza.

HŽ infrastruktura bi rado zatvorila neke prijelaze koji se rijetko koriste i koji stoga nisu sigurnosno opremljeni kao frekventniji prijelazi, no ljudi nisu skloni zatvaranju manjih prijelaza. HŽ infrastruktura za zatvaranje prijelaza mora dobiti odobrenje jedinice lokalne samouprave, a kad predstavnici gradova ili općini pokrenu razgovor sa stanovništvom o zatvaranju prijelaza uglavnom nailaze na protivljenje. Znalo se dogoditi u praksi da čovjek jednom godišnje koristi prijelaz, a ne želi da se zatvori.

Dva su željeznička cestovna prijelaza često “na meti” vozača. Jedan je prijelaz u Krešimirovoj ulici u Rijeci, a drugi prijelaz Milja na državnoj cesti na Meji. Česta su uništenja polubranika, vozači se zalete automobilom kad se polubranik počne spuštati i dolazi do lomova. Nešto lomova polubranika je bilo u u Vratima i Moravicama. Nije se za igrati s prijelazima i time se dovoditi u opasnost. Naime, od prvog signala do prolaska vlaka tek je 30-40 sekundi tako da treba poštivati upozorenje.

U posljednjih godinu dana zabilježene su dvije nesreće na prijelazu. Jedna na prijelazu Put Luskino Matulji koji je označen samo prometnim znacima koji propisuju ograničenje brzine od 20 kilometara na sat, a druga u Delnicama na prijelazu Vučnik, gdje prijelaz nadzire svjetlozvuk.

U planu HŽ infrastrukture je uređenje dvaju prijelaza, oba na bakarskoj pruzi. Na prijelazu Bakar 1, zapadno od Bakra, uredit će se popločenje, postavit će se sintetička podloga. Na prijelazu Bakar 2, na istočnom izlazu iz Bakra, postavit će se automatsko osiguranje, točnije polubranik i svjetlosni znak.