U sklopu projekta koji vodi prof. Petran učenici su bilježili ponašanje na dva prijelaza bez semafora u centru Rijeke
RIJEKA Učenici Prometne škole Rijeka, pod vodstvom prof. Bojana Petrana, u centru Rijeke provodili su školski projekt “Rijeka – kulturni grad u prometu”, posvećen prometnoj kulturi te ponašanju vozača i pješaka na nesemaforiziranim pješačkim prijelazima. Projekt se provodi kroz školsku godinu 2022/23. Cilj projekta je utvrditi nivo prometne kulture sudionika u prometu.
Šestero učenika rasporedilo se na dva pješačka prijelaza u centru Rijeke, na prijelazu Riva – Splitska ulica te na prijelazu u Ulicu Žrtava fašizma, kod OŠ Nikole Tesla. Promatrali su i bilježili ponašanje vozača i pješaka. Zadatak je bio utvrditi koje radnje kod pješaka najviše smetaju vozače, odnosno pod kojim uvjetima vozači češće ne/propuštaju pješake. Drugi zadatak je bio utvrditi koje radnje vozača prilikom približavanja pješačkom prijelazu najviše smetaju pješake pri prijelazu prometnice. Podatke će analizirati i tako dobiti sliku o ponašanju pješaka i vozača. Pokazat će se može li se reći da je Rijeka prometno kulturni grad. Kroz akciju se motivira učenike da teoretsko znanje primjenjuju u praksi te predstavlja škola. Cilj akcije je uključiti učenike u državno natjecanje učenika srednjih škola “Prometna učilica” odnosno u platformu namijenjenu za učenje, poučavanje i provjeru znanja iz prometne kulture, prometnih propisa i prometnih pravila.
Promet su “snimali” učenici drugog i trećeg razreda koji se školuju za zanimanje Tehničar cestovnog prometa, Adriano Lade i Roberto Turan (2.TC) te Marin Gašparović, Karlo Host, Ivona Kolar i David Mladenović (3.TC).
Pred učenicima je analiza, no već na prvu su primijetili da dio vozača uopće ne staje na pješačkom, a da pješaci prelaze zebru zagledani u mobitele ili nose slušalice na oba uha.