Šestorica učenika Prometne škole Rijeka rasporedila su se na dva pješačka prijelaza u Ulici Žrtava fašizma
U sklopu projekta Rijeka – kulturni grad u prometu šestorica učenika Prometne škole Rijeka u centru Rijeke je analiziralo ponašanje vozača i pješaka u prometu. Učenici su se rasporedili na dva pješačka prijelaza u Ulici Žrtava fašizma. Nositelj projekta je Bojan Petran, prof. izvrstan savjetnik. Projekt je startao u školskoj godini 2006/07.
Ciljevi
- analiziranje i uspoređivanje dobivenih podataka praćenjem ponašanja vozača i pješaka
- definiranje pozicije Rijeke kao kulturnog grada u prometu
- predstavljanje projekta i Škole javnosti
- primjena teoretskog znanja u praksi, odnosno u stvarnim situacijama
- učenici uče o prometnoj kulturi na temelju iskustva
Rezultati projekta
- utvrđeno je postotak propuštenih pješaka na nesemaforiziranim pješačkim prijelazima u pozitivnom trendu
- vozači pješake propuštaju, ali ne uvijek
- vozači još uvijek ne daju prioritet djeci, starijim i nemoćnim osobama
- vozači će češće stati pješacima koji su već stupili na pješački prijelaz kao i onima koji trče preko pješačkog prijelaza
- vozači će rjeđe zaustaviti vozilo i propustiti pješaka koji stoji i čeka ispred zebre
- između vozača i pješaka često izostaje komunikacija, kontakt očima, gesta rukom kao znak opažanja i zahvale
- pješaci često na pješačkom prijelazu ne gledaju u vozača već u mobitel ili koriste mobitel za razgovor ne obraćajući pažnju na promet oko sebe