Lani je život izgubilo 12 sudionika u prometu. Desetogodišnji prosjek je 20 poginulih, a 20-godišnji prosjek čak 32 smrtno stradale osobe
Na sjednici Županijskog savjeta za sigurnost prometa policijski službenik Službe prometne policije PU primorsko-goranske PU Jure Jurković ponudio je Izvješće o stanju sigurnosti u cestovnom prometu na području Primorsko-goranske županije u 2022. godini.
Službenik Jurković je istaknuo zadovoljstvo malim brojem smrtno stradalih u prošloj godini. Lani je život izgubilo 12 sudionika u prometu, što nije nikad zabilježeno. Desetogodišnji prosjek na području PU primorsko-goranske županije je 20 poginulih, a 20-godišnji prosjek čak 32 smrtno stradale osobe u godini dana. Tih 12 smrtno stradalih je jako dobar rezultat, ali ne smijemo nikad biti zadovoljni, moramo težiti da se crna brojka dodatno smanji, smatra Jurković.
Naleti na divljač
Čemu zahvaliti boljoj statistici? Jurković ističe bolju cestovnu infrastrukturu, brže pružanje prve pomoći, ali definitivno na smanjenje crne statistike najviše utječe ponašanje sudionika u prometu. Među njima je najbitnije ponašanje vozača.
U izvješću se Jurković osvrnuo na takozvane prometne događaje, kako se tretira nalet na divljač. Evidentno je povećanje. Preklani su evidentirana 562 takva slučaja, a lani čak 643. Tome svakako treba dodati lakše nalete koji nisu prijavljeni.
Nikako se s prvog mjesta kao uzroka prometnih nesreća ne može skinuti nepropisna ili, u najvećem dijelu, neprilagođena brzina. Vozači često čine greške i precjenjuju svoje mogućnosti, primjećuje Jurković. Kod prekršaja pješaka, dominira nekorištenje pješačkih prijelaza dok kod prekršaj vozača naspram pješaka dominira nepropuštanje pješaka.
U kategoriji mopeda i motociklista smanjen je broj nesreća, no ta kategorija sudionika u prometu ostaje problematična. Iz dva razloga. Drugi sudionici u prometu ih ne uvažavaju i tako ugrožavaju, a i sami mopedisti i motociklisti ne pridržavaju se propisa i ugrožavaju svoju sigurnost. Čest je slučaj oduzimanje prednosti prolaska vozačima na dva kotača.
Alkohol stalni problem
Jurković se osvrnuo na broj mjera koje su direktan pokazatelj rada policije. No, ne i jedini. Naime, na terenu može biti veći broj policajaca, ali neće biti mjera ako se sudionici u prometu pridržavaju zakona. Na žalost, materijala za mjere ima. Jako puno vozača nakon konzumiranja alkohol, sjeda za upravljač. Jedan dio biva zatečen, dok dio prođe nekažnjeno.
Lani je broj mjera po pitanju brzine manji za osam posto. Broj mjera izrečenih zbog alkohola je u porastu. Znači, više se radilo, ali je bilo i više alkoholiziranih. Kažnjavanje zbog pojasa je na razini prošle godine. Lani je za 30 posto evidentiran pad mjera zbog nepropisnog korištenja mobitela, no pad nije rezultat manje prekršaja, nego manjeg broja kontroliranih vozača.
Nakon prvog tjedna ožujka u 2023. godini smo na brojci od jednog poginulog. Moramo biti zadovoljni, no statistika se lako promijeni i zato nerado govorim o dobroj statistici, zaključio je Jurković.