AktualnostiPrometPrometni vremeplovDr. Marijan Ćurković 30 je godina predsjednik Autokluba Rijeka: ponosni smo na naš odnos s vozačima

prije 4 tjedna8810 min

Vrijeme u kojem sam preuzeo Autoklub bilo je teško. Ne samo zbog rata. Novo doba prisililo nas je da smislimo nove puteve, otkrijemo nove mogućnosti kako bi omogućili funkcioniranje Autokluba

Tri desetljeća je dr. Marijan Ćurković na čelu Autokluba Rijeka. Funkciju predsjednika dr. Ćurković preuzeo je u teškim vremenima. Najteže ratne 1991. godine. No, rat nije bio jedini problem. Stvarali su se novi odnosi na tržištu. O izazovima, putu Autokluba Rijeka i tajni uspjeha, razgovarali smo s predsjednikom dr. Marijanom Ćurkovićem.
– Predsjednik Autokluba postao sam 1991. godine. Za mene situacija u Autoklubu Rijeka nije bila novina jer sam davno prije kao osiguravatelj bio uključen u sve poslove Autokluba Rijeka. Od 1974. godine, kad sam počeo surađivati s rukovodstvom i djelatnicima Autokluba. Kao osiguravatelj sam se bavio problemima vozača, stradavanjima u prometu, naknadama štete i zaštitom prava vozača. To je bila kvalitetna suradnja osiguranja i djelatnosti Autokluba Rijeka. Ta suradnja uključivala je pomoć vozačima, preventivu, školovanje, vozačke ispite… Sve je to bilo komplementarno s mojom poslovnom djelatnošću. Bio sam upućen u aktivnosti Autokluba Rijeka i logično je bilo prihvatiti funkciju koja mi je ponuđena.
Vrijeme u kojem sam preuzeo Autoklub bilo je teško. Ne samo zbog rata. Novo doba prisililo nas je da smislimo nove puteve, otkrijemo nove mogućnosti kako bi omogućili funkcioniranje Autokluba. Nakon preuzimanja funkcije, uskoro nam se kao tajnik priključio Željko Tomac. Promijenili smo strukturu Autokluba, nastojali i uspjeli Autoklubu osigurati materijalnu poziciju unatoč ratnim zbivanjima, kroz širenje usluga vozačima, širenje djelatnosti. Stvorili smo jako dobru materijalnu bazu za širenje Autokluba na nova područja. Tu mislim na kupnju tehničkog pregleda na Pagu, zadržavanje tehničkog pregled u Čabru, gdje smo još uvijek na usluzi vozačima u tom kraju. Čabar je očiti primjer kako se djelovanje Autokluba ne zasniva na profitu već prvenstveno na želji da budemo na usluzi vozačima. Inače mogu reći da smo jako zadovoljni i ponosni na naš odnos s vozačima.
Kako bi danas ukratko predstavili Autoklub Rijeka?
– Djelovanje Autokluba karakteriziraju dvije stvari, nastavak tradicije o kojoj sam govorio, nastavak svih dobrih, pozitivnih stvari. Preživjeli smo u teškim vremenima sve turbulencije. Većina naših starijih članova zna da je sa šireg riječkog područja nestalo desetak autoklubova jer nisu bili čvrsto utemeljeni u svoje članstvo. Naša tradicija je rad s članovima, stalno smo broj članova povećavali, dosegli respektabilan broj članova, koji nas čini drugim klubom u Hrvatskoj po masovnosti članstva. Usporedo s tim, širili smo usluge i prilagođavali se vremenu. Imamo tehnički pregled, servis, čvrstu vezu s HAK-om. I zahvaljujući činjenici da smo dio asocijacije, članovi Autokluba istovremeno koriste usluge HAK-a na nacionalnom i inozemnom području.
Autoklub Rijeka su i radna mjesta.
– Kad je riječ o radnim mjestima pokazujemo stalnu konstantu. Zapošljavamo šezdesetak radnika. Moram reći da smo jako zadovoljni profesionalnošću naših radnika. U trideset godina, koliko vodim Autoklub Rijeku kao predsjednik, nismo imali nikakvih većih problema s radnicima, nikakvih većih primjedbi naših članova. Nastojali smo zaštiti našeg člana i izaći u susret. Mislim da su vozači to prepoznali.
Fenomen je da u 30 godina nismo imali apsolutno nikakav sukob unutar Autokluba Rijeka. A znate zašto? Uspjeli smo zadržati visoko profesionalne odnose između tijela upravljanja i radne zajednice na čelu s profesionalcem, tajnikom dr. Milom Perićem. Po meni, načelo da svatko radi u okviru nadležnosti koja mu je statutom određena je jedini pravi put. Tajnik i radnici znaju svoj posao, skupština i nadzorni odbor znaju svoje nadležnosti. I jedni i drugi poštujemo nadležnosti. I tu je tajna dobrih odnosa i kvalitetnog funkcioniranja Autokluba Rijeka.
Autoklub Rijeka je postao sinonim za preventivu.
– Točno. Postali smo sinonim za preventivu. I to u okvirima HAK-a, što oni jako cijene. Često distribuiraju ostalim klubovima u okviru HAK-a ideje i akcije koje smo mi osmislili. Uživamo u statusu klub koji najviše i najuspješnije radi na preventivi i učenju ponašanja u prometu u sklopu HAK-a.
Autoklub Rijeka je sastavni dio društvenog života Rijeke i Primorsko-goranske županije.
– U korijenima smo povezani s gradom, sudjelujemo u prezentaciji Rijeke. Poznato je naše učešće u riječkom karnevalu kroz maškarani reli. Uvijek smo prezentirali naš grad. Uostalom, i nosimo ime svog grada jer smo željeli da se već kod prvog susreta vidi da smo dio grada.
Autoklub Rijeka ove godine slavi 75. rođendan, a uskoro će se proslaviti i preseljenje u novi dom.
– Preluka više nije pogodna za djelatnost Autokluba. To smo prepoznali prije desetak godina. Logično je prepustiti prostor Preluke adekvatnim djelatnostima. Vidimo da je Hilton došao u susjedstvo i po svojoj prilici budućnost Preluke bi trebala biti vezana uz turizam. Prepoznali smo smjer i selimo na novu lokaciju. Pohvalio bi suradnju s Gradom Rijekom u procesu našeg preseljenja. Izvrsna suradnja, na obostrano zadovoljstvo. Preseljenjem na Rujevicu ulazimo u novu eru razvoja Autokluba Rijeka, sukladnoj 21. stoljeću. Mislim da je lokacija na Rujevici pogođena, svima je blizu, lako se dolazi. Siguran sam da će preseljenje garantirati još veće zadovoljstvo među članovima Autokluba Rijeka i ostalim vozačima. Bit ćemo dostupniji, po svim pitanjima. Željeli bi što prije preseliti, ako bi se to dogodilo za godinu i pol dana, bili bi jako zadovoljni: Sad smo u fazi projektiranja, a potom slijede novi potrebni koraci.